2012. október 29., hétfő

Fahéjas almatorta


Ez az egyik kedvenc sütink! Gyors, egyszerű és nagyon finom! :)
Ha vendégek jönnek hozzánk az esetek többségében gyors összedobom ezt a sütit. Eddig még mindig sikerem volt vele! Általában a recepttel együtt távoztak! :)
A másik, hogy ez az a sütemény amit a gyerekekkel együtt is meg lehet csinálni. Rendszerint ott sündörögnek körülöttem a konyhában és "segítenek"! :)



Hozzávalók 12 szelethez:
  • 750 g alma
  • 1+2 tk. fahéj
  • 125 g puha vaj
  • 125 g + 3 ek. cukor
  • 1 cs. vaníliáscukor
  • 2 tojás 
  •  2 ek. tejszín
  • 185 g liszt
  • 1 ½ tk. sütőpor
Az almát megmossuk, meghámozzuk, nyolcadokra vágjuk és kimagozzuk. Megszórjuk 1 tk. fahéjjal.
Robotgéppel jól összekeverjük a vajat, a cukrot, a vaníliás cukrot, a tojásokat és a tejszínt.
A sütőport összevegyítjük a liszttel, a vajas krémhez adjuk, jól összekeverjük. A tésztát kivajazott, lisztezett formába töltjük és kirakjuk az almadarabokkal.



Előmelegített 180 fokos sütő közepére toljuk, majd 35-40 perc alatt megsütjük. 2 tk. fahéjat összekeverünk 3 ek. cukorral és megszórjuk a tetejét.




Én próbáltam már meggyel, szilvával, körtével, azokkal is nagyon finom volt! Továbbá csináltam már tönköly fehér liszttel és cukor helyett nyírfacukorral. Kb. 150-160 g xillit kell bele. Így még az egészségünkre is vigyáztam! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése