2012. október 21., vasárnap

Teljes kiőrlésű farm cipó


Az első saját "fejlesztésű" kenyerem!!! :) 
A névadással nagy bajban voltam, minek nevezzem el a kenyerem, hiszen 3 különböző lisztből "gyúrtam" össze.
A kenyeret már tegnap megsütöttem. Végül hosszas gondolkodás után ma megszületett a neve!
Nagyon büszke vagyok rá, mert nemcsak hogy fantasztikusan néz ki, hanem isteni finom is! :)
Íme a recept!


Hozzávalók:
  • 3 dl víz
  • 2 tk. só
  • 1 tk. barna cukor
  • 2 ek. burgonyapehely
  • 2 ek. olaj
  • 1 csipet aszkorbinsav
  • 2 ek. joghurt
  • 20-22 dkg öregtészta
  • 20 dkg fehér tönkölyliszt
  • 15 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt
  • 15 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt
  • 1,2 dkg friss élesztő
  • 2 ek. magkeverék
A magkeverék kivételével az összes hozzávalót a felsorolt sorrendben beleteszem a kenyérsütőbe. (Fontos, hogy mindig a nedves anyagok kerüljenek a gépbe, és csak utána a száraz anyag.)
Elindítottam a dagasztást, majd az utolsó 5 percben hozzáteszem a magokat.Mikor leállt a dagasztás olajozott kelesztőtálba tettem és meleg helyen 50-55 perc alatt duplájára kelesztettem.

kelesztés után
kelesztés előtt










Mivel gyönyörű, napos időnk volt tegnap én kiraktam az ablakba, hogy keljen. Meg is lett az eredménye. Látszik a képeken, hogy milyen szépen megkelt a tészta.
Ezután cipó formájúra formázom és sütőpapírral kibélelt kerek jénai tálba teszem. Tovább "napoztattam", hogy itt a fedett jénai tálba tovább keljen. Kb. 30 perc kell neki. 5 perccel a vége előtt hosszan bevágtam a tetején és megszórtam egy kis rozsliszttel. (Ettől olyan  rusztikus kinézete lesz.)

a további kelesztés előtt
a további kelesztés után










Ezután a jénai tetejét vízzel jól bespricceltem, majd a 210 fokra előmelegített sütőbe helyeztem a kenyeret. Kb. 50-55 percig, vagy amíg a kívánt színt eléri sütöttem. Az utolsó 5-10 percre le lehet venni a jénai tetejét, akkor lesz szép a kenyér színe, ill. finom ropogós a héja.
Mikor kész rácsra teszem hűlni.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése