2012. október 18., csütörtök

Lusta asszony rétese


Még maradt egy adag szilvám, azt hiszem idén már az utolsó! Ezért gondoltam, hogy ma egy jó kis szilvás sütit sütök a családnak. Volt sikere!! :) Kicsi lányom, ahogy hazaértek az oviból 2 szeletet is bevágott! :)
Ez az egyik olyan recept amit már nagyon sokan kértetek tőlem. Ugyanis ez egy egyszerű, de annál nagyszerűbb sütemény! :)
Rengeteg formája kering fenn a világhálón én most azt írom le, amit magam kísérletezgettem ki a sok receptből! Szerintem így a legjobb! :)

Hozzávalók:
  • 30 dkg rétes liszt
  • 20 dkg porcukor
  • 1 csomag sütőpor
  • 3,5 dl tej
  • 4 tojás
  • 10 dkg vaj v. margarin
  • 50 dkg túró
  • 60 dkg szilva (vagy más gyümölcs)
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 csomag bourbon vaníliás cukor
  • fahéj
A szilvát kimagozzuk és megszórjuk fahéjjal.Egy tálban összekeverjük a lisztet, a porcukrot és a sütőport. A vajat felolvasztjuk. Egy keverő tálban felverjük a tojásokat, a tejet és a vaníliás cukrokat.
Egy tepsit kivajazunk v. sütőpapírt teszünk bele. (Én jobb szeretem az előbbi módszert, ezt a sütit könnyedén ki lehet szedni így is.)
Ezután szép egyenletesen beleszórjuk a lisztes keverék 2/3-át, majd az olvasztott vaj felét. (Van recept amelyik darabolja rá a vajat, de szerintem így jobb, mert jellemző a darabolásnál, hogy nagy csomókba összeáll a zsiradék. Nem finom!)


Ezután rámorzsoljuk a túrót és a tejes keverék 1/3-ával meglocsoljuk.


Következik a szilva vagy más egyéb gyümölcs. Nagyon finom rá a meggy, a barack, a rétes alma. Ha nincs friss gyümölcs befőttel is nagyon jó.


Ezután ráhintjük a lisztes keverék maradékát.


Végül rálocsoljuk a tejes keveréket és az olvasztott vajat. Fontos, hogy egyengessük el a folyadékot, ne maradjon száraz, lisztes felület a tetején. Én ilyenkor óvatosan mozgatva a tepsit igyekszem a tejet mindenhová "eljuttatni". :)

180 fokos előmelegített sütőben 50-55 perc alatt készre sütöm. Akkor jó mikor már szép aranysárga színű a teteje. Aki nem biztos a dolgában csináljon tűpróbát, azzal biztosra lehet menni.


Mint mondtam már, egy nagyon egyszerű, de nagyon nagyszerű sütemény. Az alján és körbe egy linzerszerű tészta képződik, míg a teteje finom krémes lesz. Nem tudni hol kezdődik a tészta, hol végződik a lekvárosra sült szilva.... :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése