2012. október 23., kedd

Fonott kalács


Ma reggel finom, foszlós, fonott kaláccsal leptem meg a gyerekeket. Volt sikere, nagyon örültek neki! :)
Egyik lekvárral, másik mézzel ette. Én a jó kis diabetikus eper lekváromat vettem elő és finom kávét szürcsölgettem hozzá.
Tökéletes reggeli! :)
A recept alapját Limara Foszlós kalács receptje adta. Mivel azonban egy-két dolgot változtattam benne, ezért leírom, hogy pontosan hogyan is készítettem el.

Hozzávalók:


  • 2,5 dl habtejszín
  • 1 egész tojás
  • 1 tojásfehérje
  • csipet só
  • 3 ek. barna cukor
  • 50 dkg tönköly fehér liszt
  • 1 egész tojás a lekenéshez

   A felsorolt sorrendben beletettem az összes hozzávalót a kenyérsütőbe. Mikor leállt a dagasztás olajozott kelesztőtálba tettem a tésztát és a duplájára kelesztettem.

Ezután lisztezett felületre borítottam majd, hatfelé osztottam a tésztát. A darabokat kis zsemle formákra gömbölyítettem és 10 percig állni hagytam. Minden tésztadarabot nagyjából 30 cm hosszúra kisodortam, figyelve arra, hogy a szálak vége folyamatosan elvékonyodjon.

A szálakat "hatos fonással" összefontam.
 (A "hatos fonásról" kis videót itt láthatsz. Elsőre bonyolultnak tűnik, de nem az!)

hatos fonás
kelesztés után megkenve
 
Ezután lekentem a kalácsot tojással és 20 percig kelni hagytam. Majd újból lekentem a tojással, és újabb 20 perc kelesztés következett.
Végül 190 fokos sütőben 20-25 perc alatt készre sütöttem.


a kész kalács

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése